Comenius

Napirendünk

NAPIRENDÜNK, SZOKÁSRENDÜNK

7.30-8.30

Reggel, érkezéskor a gyerekeknek üdvözlik az óvónőket, dadus nénit, társaikat.
Az új rendelet értelmében a gyermekeket és szüleiket minden reggel testhőmérséklet mérése után fogadjuk az öltözőben.
Megérkezéstől szabad játék zajlik a csoportban. Önállóan választhatnak játéktevékenységek közül.

 A tízórait a dadusok viszik a csoportszobába. Az étkezéshez előkészítjük az asztalt és a gyerekeknek folyamatos reggelizési lehetőséget biztosítunk 8:30- 9:15-ig.

A gyerekeket önkiszolgálásra neveljük:

  1. kézmosás után megterítik az asztalt és kiszolgálják magukat az asztalra készített étellel, itallal
  2. választhatnak a felkínált ételek közül (felvágott, margarin, zöldségek, méz, lekvár, stb.)
  3. arra bátorítjuk a gyermekeket, hogy mindent kóstoljanak meg, ismerkedjenek új ízekkel
  4. a kancsóból (felállva) két kézzel öntenek az asztal szélére készített a pohárba.
  5. étkezés végén megtörlik szalvétával a szájukat, tányérukat és poharukat a szokott helyre teszik, kezet mosnak és folytatják a játéktevékenységet.

A dadus néni kiviszi a reggeliző kocsit a konyhára.

 9.15-10.00

 Párhuzamos tevékenységek zajlanak a csoportban: választhatnak a szabad játék mellett irányított, kézműves és egyéb tevékenységek közül.

Az irányított tevékenységekben folyamatosan mindenki részt vehet. Figyelembe vesszük a gyermekek igényeit, ötleteiket a gördülékenyebb együttműködés érdekében.

A nagyobb kezdeményezések előtt a csoportszobában közösen rakodunk össze, segítünk egymásnak.

A nap folyamán a folyamatos folyadék utánpótlást biztosítjuk: a gyermekek saját jellel ellátott kulacsából bármikor ihat. Önkiszolgáló tevékenysége során tele is engedheti azt az ivókútból.

A gyermekeknek jelezniük kell, mielőtt elhagyják a csoportszobát.

Csendjátékot kezdeményezünk a Montessori módszer alapján, melynek segítségével egyik tevékenységből vezetjük a másikba a gyermekeket.

 10.00-10.30

 A közös játék, komplex tevékenységek során felkeltjük a gyermekek figyelmét, motiváljuk őket a bekapcsolódásra. Az a kisgyermek, aki valamilyen okból nem szívesen csatlakozik, könyvet nézegethet, csendesen elfoglalhatja magát.

A kezdeményezések során differenciálunk: nem csupán korcsoportok szerint, hanem érdeklődési körnek, életkori sajátosságoknak megfelelően. Figyelembe vesszük a gyermekek kérdéseit, kéréseit, ötleteit, ezáltal is színesítjük a játékba ágyazott tanulást.

Ezalatt a dadus néni gyümölcsöt készít elő a csoportszobába. Kézmosás után fogyasztjuk el a változatos, évszaknak megfelelő gyümölcsöket, magvakat. Emellett természetesen saját kulacsukból isznak.

A foglalkozás, gyümölcs elfogyasztása után használjuk a mosdót.

 10.30-11.45

Udvarra menetel előtt minden esetben nadrágot és cipőt cserélünk az időjárásnak megfelelően. Bíztatjuk őket arra, hogy a ruhákat összehajtva a szekrénybe, cipőjüket a helyére téve várakozzanak. Az ügyesebb gyermekek segíthetnek a többieknek. A helyes technikák megmutatásával, gyakorlásával segítjük a gyermekeket, illetve időt hagyunk nekik, hogy egyedül próbálkozzanak. Ennek célja az elmélyült feladatvégzés, és önállóságuk megalapozása. „Segíts nekem, hogy magam csinálhassam.”// Maria Montessori//

Az udvari tartózkodás szabályait minden esetben megbeszéljük a gyermekekkel. Közös énekléssel, párválasztással menetelünk ki az udvarra, illetve jövünk be az udvarról.

 11.45-12.30

Kézmosás, majd ebédeltetés.

A dadus néni behozza az ebédet a csoportszobába.

A nagyobbaknál a naposok terítenek, kisebbeknél a dadus. Az étkezések során megtanítjuk a gyermekeknek a helyes viselkedési formákat, a helyes étkezési technikákat, példát mutatunk. Az ételt a felnőttek merítik a gyermekeknek, illetve nagycsoportban próbálkozhatnak önállóan is. Az ügyesebbek önthetnek maguknak a kancsókból. Az étkezés végeztével a szalvétát kidobják, a poharukat a helyére teszik.

 12.30-14.30

Lefekvéshez készülődő gyermekek számára nyugodt légkört teremtünk, majd mesélés következik. Az elcsendesedést, elalvást segítve altató dalokat és relaxációs, nyugtató zenét és aromaterápiát alkalmazunk.

 14.30-16.30

Ébredés és uzsonna következik 14.30-tól fokozatosan a reggelivel megegyező módon, majd vagy udvarra megyünk vagy a csoportban maradunk szabad játékra.

A szülők érkezésekor a gyerekek elrakják a játékaikat, majd köszönnek és kimennek a csoportból a szüleikhez.

 

 

Tanévkezdés 2024-25

Első tanítási nap:
2024. szeptember 2. kedd 8.30 óra

Szülő értekezlet:
Óvoda: 2024. augusztus 26-án (hétfőn) 15:30 szülői értekezlet és ismerkedő délután az 
Óvoda utcában, melyre szeretettel várjuk a szülőket a gyermekükkel együtt. 

1. évfolyam: 2024. augusztus 29-én (csütörtök) 16.30 Óvoda utcainagyterem

Tanévnyitó: 2024. augusztus 30-án (pénteken) 17.00 órakor Summer-Ending Nyárbúcsúztató Tanévnyitót tartunk a Koppány utcai épület udvarán. Színes programokkal várjuk a családokat, melyen hagyományaink szerint a leendő kis elsősöket végzős diákjaink kísérik a megnyitóra.

Év eleji tájékoztató levél - óvoda

Év eleji tájékoztató levél 1. évfolyam

Év eleji tájékoztató levél 2. évfolyam

Év eleji tájékoztató levél 3. évfolyam

Év eleji tájékoztató levépl 4. évfolyam

ÉTKEZÉS

MENÜ

2024. szeptember 16-20.

Rendelés módja: péntekenként az osztáytanítóval ebédidőben vagy 13:00-16:00 között az Óvoda utcai portán, vagy online péntek 16:00 óráig.
Az első héten hétfőn tudják a gyerekek kiválasztani a hét további részére szóló ebédet.
A menza befizetése a kiküldött számla alapján történik.

Hiányzás, betegség esetén a szülő 8:30-ig tudja lemondani az Óvoda utcai portán (22/312-166 telefonszámon) a napi vagy a távolléttel érintett időszakra szóló étkezést, étkezéseket.

Pályázat

A Comenius Angol-Magyar Két Tanítási Nyelvű Iskola a TÁMOP-6.1.2.A-14/2-2014-0165 pályázaton 9.400.000 Ft-ot támogatási összeget nyert az "Egészségtudatos diákokért- a székesfehérvári Comeniusban" program megvalósítására.

Erasmus+

A Comenius Angol-Magyar Két Tanítási Nyelvű Iskola az Erasmus+, Rövid futamidejű mobilitási projektek a köznevelési szektorban (KA122-SCH) pályázatán 1735 Euro támogatási összeget nyert az Az óvodai körhinta – Óvodáskorú gyermekek angol nyelvű oktatása projektmegvalósítására.

Fel